• bg

6 начина да спазите Новогодишните си фитнес обещания

Ако сте си обещали да бъдете по-активни през 2020, не сте сами.

Почти 2/3 от хората, които започват новата година с обещания за нови навици, посочват движението и фитнеса като едно от тях. Заедно с по-активния начин на живот начело в класацията са по-здравословно хранене и спестяване на пари.

Много хора бързо откриват колко трудно всъщност спазването на обещанието за движение може да бъде. Проучванията показват, че около 20% от хората се връщат към предишния си режим още през първата седмица на януари. Тази статия е за всички, които все още не са се отказали.

Ние вярваме, че движението е грижа към себе си и искаме да дадем на всички няколко съвета как да спазим новогодишните си обещания и да ги превърнем в начин на живот.

1. Започнете с отговор на въпроса „Защо“

Опитайте да разберете защо правите това обещание към себе си. За да се чувствате по-добре? За да сте здрави? За да изглеждате по-добре? Защо искате промяна?
Когато успеете да намерите отговор, запишете го някъде и го поглеждайте всеки път, когато имате желание да се откажете.

2. Направете си план за действие

Разчертайте седмицата си по дни и запишете кога и какво да правите. Много по-лесно е да продължите, когато имате план и той е пред очите ви.
Или както някъде бяхме прочели „Ако се провалиш да планираш, планираш да се провалиш.“

Пример: понеделник и сряда – BODYPUMP, 18:00, Next Level M Plaza, петък – 5 км на пътека, събота – BODYBALANCE, 11:00, Next Level Park Center.

3. Бъдете конкретни с това, което искате да постигнете и си поставете срок

„Да тръгна на фитнес“ или „да отслабна“ са доста широки понятия и липсата на точни и ясни цели обикновено води до объркване и съответно отказване. Даваме ви няколко примерни цели, които могат да ви бъдат полезни във формулирането на вашите:

Да опитам поне 4 различни групови тренировки до края на м. март. (напомняме, че имаме над 25 вида)
Да тренирам с персонален инструктор поне веднъж в седмицата до края на м.юни.
Да си създам план за тренировки и хранене до края на м. януари. (можете да го създадете сами или да си направите консултация с някои от професионалните треньори, които са в нашите зали).

4. Изграждайте от малко към повече

Ако се опитате да промените прекалено много за прекалено малко време, вероятността да се провалите е прекалено голяма. Започнете с малки стъпки и едва когато сте сигурни в тях, добавете още.

5. Фокусирайте се върху забавлението

Много по-лесно е едно обещание да се спазва, когато се прави с положителна нагласа. Разбира се, че ще имаме по-голямо желание да се движим и да тренираме, когато знаем, че прекараното време ще бъде приятно. В противен случай, в дългосрочен план би било много трудно постоянно да се насилваме да правим нещо, което не харесваме. Хубавото на движението е, че има огромно разнообразие и дори нещо да не работи за нас, можем да опитваме с различни активности, докато намерим най-доброто.

6. Тренирайте с приятел

По-забавно е, по-лесно и винаги е по-хубаво и леко, когато не сме сами. Времето минава по-бързо, мотивирате се взаимно и успявате повече.

И не на последно място, движете се и бъдете активни с мисълта, че се обичате и че правите всичко това, за да си подарите по-добро здраве и да откриете на какво е способно тялото ви.

 

Нека тази година бъда различна!

А ако все още не сте започнали, можете да се запишете за безплатна тренировка в Next Level тук!